Charakterystyka usług edukacyjnych
Celem w/w usług jest:
- nauka podstawowych oraz złożonych czynności dnia codziennego,
- rozwój sprawności manualnej, percepcji dotykowej, słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia chwytów manipulacyjnych,
- ćwiczenie funkcji poznawczych (trening pamięci, koncentracji uwagi, funkcji wykonawczych, funkcji językowych, funkcji wzrokowo – przestrzennych, zdolności kalkulacyjnych, orientacji w czasie i przestrzeni, myślenia koncepcyjnego, inne),
- promocja zdrowia w sensie utrzymania lub podtrzymania sprawności psychicznej i/lub fizycznej, edukacja w zakresie zachowań prozdrowotnych i samokontroli zdrowia, stymulowanie postawy funkcjonowania mieszkańców w środowisku społecznym (lokalnym),
- edukacja w zakresie różnych technik terapii zajęciowej (ich wykonywania), nauka zasad ergonomii,
- rozwój zainteresowań, rozwój intelektualny (bądź jego podtrzymanie),
- podtrzymywanie i kształtowanie umiejętności ruchowych, muzycznych, teatralnych, literackich,
- współpraca z różnymi placówkami edukacyjnymi, kulturalnymi, oświatowymi
- kształtowanie postaw, zachowań dzieci, młodzieży, osób dorosłych wobec starszych, chorych, niepełnosprawnych, uwrażliwianie na potrzeby innych,
- współpraca z wolontariatem („placówka przyjazna wolontariuszom”)
wymiana doświadczeń międzypokoleniowych – integracja pokoleń, wspólne przedsięwzięcia osób młodych i starszych (np. - przedstawienie teatralne, spotkania okazjonalne, tematyczne, stworzenie wspólnego filmu),
- praktyki, staże